Da er vi i gang med siste arbeidskravoppgave, A3. Videoproduksjon. Spennende! For nesten hver leksjon vi har fått, har der også vært øvingsoppgaver. Dette semesteret er alle arbeidskravoppgavene gruppeinnleveringer. Å gjøre øvingsoppgaver individuelt gir oss mulighet til å sette oss skikkelig inn i pensumet. Når vi jobber i grupper, blir det lett at den som føler seg sterkest på et felt jobber med dette. Gjennom øvingsoppgavene blir vi ”tvunget” til å jobbe også med de elementene som man er mindre flink til.
Øvingsoppgave 1: I leksjonen skal vi jobbe oss gjennom en prosess med øvinger på ideskaping, arbeid med manus, produksjon av storyboard og til slutt en mulig opptaksplan ut fra storyboardet. Jeg kommer til å ta for meg ett punkt av gangen, da for lettere å ha oversikt. Først ut er ideskaping.
I leksjonen blir vi introdusert for et par teknikker. Jeg har brukt teknikken som er beskrevet under punkt 3.1.2 ”Bygge videre på annet produkt”. I leksjonen står det beskrevet med utgangspunkt i et bilde fra en film. Jeg har tatt utgangspunkt i en undervisningstime på 1.trinn. Timen i stikkordsform: 21 elever, 21 brett til perling av bokstaver a`29 stk, mange skåler med perler, rolig og konsentrert stemning, men så går ett brett i gulvet… Ut fra dette har jeg tenkt to mulige situasjoner som oppstår.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar